Skip to main content

tiga saje..

assalamualaikum..

dear heart,..

part#1 - tacing

depa nampak kita bahagia..
gelak tak ingat...
senyum lebaq2...
buat status syok2..
komen kat fb gila2..

tapi depa tak nampak hati kita,,
we can lie to everyone but we can't lie to our 'hati kecik'...
dah jadi budak besaq ni buat keputusan bukan boleh buat macam jadi budak kecik dulu2 tu.. semua boleh bersuara.. boleh menyalahkan..
boleh bagi idea yang bernas..
tapi pls stay still for a while and listen..
apa kata hatiku..

part#2 - nak bebai

nak ikutkan sangat ego & hati yang ketegaq tu..
you will regret one day.. percaya la..
ye.. kita kan sibuk nak cari salah orang len..
sampai lupa nak nilai diri sendiri..
eh lupa.. kita baik.. baik sangat3... perfect wa cakap lu.. kan.. so xyah judge diri sendiri! grrrrrrrrr...

part#3 - nak habaq

tak baguih kalau cakap 'sabaq ney ada batas dia'..
tapi ingat sama apa yang orang korbankan untuk kita even
kita benci sampai nak tgk muka beliau pon tak mau..
gamak nak jugak tunjukkan sikap 'AKU TAK BERSALAH, HANG YANG SALAH'.. buat la.. kita tak rugi apa.. cuma tacing sikit la..
cakap pasai hati memang camtu.. tak yah sembang jiwa kental sangat..

p/s :

understand.. there's a wonderful way, but pls.. don't make it hard..
i'm afraid i can't take it..  Allah.. pls guide me... show me the right way.. amin..

Comments

Popular posts from this blog

Birthday !

20 December 2017 rojak language in the house..
As salam.. hyep! taip dalam ni supaya tahun depan boleh ulang baca..;) jadi mak mak ni mana la sempat nak ber'diary' bagai.. kalau sempat taip kat tempat keja tu kira nasib lah.. haha memory pun tak lah sehebat dulu.. sat sat lupa.. adoisss tapi ada benda kalau aku ingat tu aku ingat la.. contoh kalau insan terpilih bagi luka hati aku..kahkahkah
tapi kan.. tak dak pulak lah sakit hati aku ni bagi masalah dalam kehidupan aku.. kalau kita rasa hati kita "bengkak" sangat tu sampai benci tak boleh nak tengok muka orang lain ada masalah lah tu dengan penerimaan kehidupan normal kita.. muhasabah balik hati..aku selalu buat, tanya diri sendiri..apa hang nak dalam hidup ni.. apa hang cari?? tak suka ke nak rasa bahagia?? nak benci kita pilih..nak maafkan kita jugak pilih.. nak hidup ikut jalan yg Allah redhai pun kita yg pilih.. jawab la sendiri.. dah sebab kita sendiri yang mencipta alasan itu kan kan...
back to the topic.. ta…

broken.

Dikmot diuji lagi..

atau lebih tepat kami sekeluarga diuji lagi..
Dikmot eczema yang aku rasa luluhnya hati aku..
sampai apa aku buat rasa macam tak berpijak..
luka hati aku...aku lebih tau..

bukan aku tak mau peduli cakap2 org, tapi rasa dah mangli org kata..
u not stay in my shoes.. don't act like u know everything very well more than  my heart felt.

Semoga Allah sembuhkan Muhammad AQil Rayyan Shah seperti sempurna dan selayaknya..ringankan beban anakku Ya Allah.. aaminn



Dikmot

Hyep!!

nak melukis tak pandai.. takat lukis org lidi tu kalau jadi elok tu kira nasib jaa..  nak berpuisi2 muntah hijau pulak orang dengaq aku meraban..
and so sampai lah dekat belog yang dh lama terabai..kesian hang.. 
kenapa kalau hati kita sakit kita suka sakitkan hati orang lain balik? normal refleks kot noh.. aku pun tak terkecuali.. kalau boleh menjerit bebai2 aku rasa semua orang tak kenal aku sapa.. minah mana dok melalak macam apa lagi.. haha
i've gone through a lot of pain.. since zaman remaja kecik sampai remaja dewasa.. kadang rasa mangli / lali / tak peduli... the only way i can do..just cry.. and cry..  seronok menangis ni.. rasa puas hati.. macam hilang semua yang sakit2 dalam dada.. 
Dikmot kena admit ward 10-11-2016 - 13-111-2016..4 hari 3 mlm pakej penginapan kat sepital kulim.. hati aku?? rasa hancuq berderai.. orang nampak aku selamba ja.. macam relax.. macam tak kisah.. realitinya.. Allah lebih mengetahui.. Dikmot anak yang baik... sakit2 pn tak susahkan aku.. …