Skip to main content

crowded

Assalamualaikum..

Dear Heart..

Tiba-tiba rasa nak godek balik cerita zaman dulukala yang ada dalam blog comot ni.. Nak termuntah berpinaq mata pon ada  baca ayat2 masa zaman budak baru nak UP.. "jew taw law"..  depa kata biaq p la.. tu dulu punya cerita.. semua orang ada masa silam..haha  Alhamdulillah..

Yang dulu.. dah berlalu.. kenangan.. selagi tak hilang ingatan selagi itu dok ada.. In Sha Allah..kehidupan yang kita lalui sekarang ini realiti.. kita pilih jalan ini dan sudah tentu dengan IzinNYA..
kadang berat ja rasa nk melangkah tapi aku sedar aku bukan keseorangan..

Ada suami yang mampu melengkapkan hidup aku.. suami yang sentiasa ada untuk aku.. ada anak2 Aqil Rayyan, Aqif Rayyan & Aqib Rayyan yang sungguh-sungguh menyayangi aku... 

aku tak mau takbur dengan kurniaanNYA yang terlalu indah..walau kadang emosi sendiri sukar sungguh ditelah. Sabar duhai hati.. kerana isteri dan ibu bukan jawatan yang mudah untuk dimiliki.
bilamana kita dipilih untuk menjadi ibu dan isteri, kuatlah walau seringkali rasa nak goyah, gundah.

Yang biasa pasti tahu..yang faham tu akan mengerti apa maksud aku.. gelodak jiwa ni rasa tak sempurna..hebat sungguh penangan.. 

Ya Allah kuatkan hatiku..dan hati ibu2 lainnya juga..berikan kami ketabahan kecekalan dan kesabaran untuk menjaga dan mendidik amanah kami..aamiinn

Love,
Miszcomot


Comments

Popular posts from this blog

0

aku kah yang buta menilai salah sendiri.. atau kerana diri ini insan terpilih yang Dia rindu untuk diuji agar aku tak lupa mencari redhaNYA.. nak menangis pun aku tak mampu walau hati rasa bagai nak pecah.. sayang ibu bapa.. sayang suami..sayang anak-anak.. sayang keluarga aku seluruhnya.. dan aku berkorban juga untuk kebaikan yang lainnya..

s.t.o.r.y ^^

Assalamualaikum........... !   punya lama tak mai jenguk tetiba terasa nak merepek kat sini.. bz dengan keja..ehemm.. bajet macam tak dak masa sangatla kan.. haha   First of all, aku nak mintak maap kat membe2 yang dok terasa kehilangan diri ini.. aku tak pi mana pon, tapi nak habaq aku takda contact no hampa.. ( grrrr... alasan3!) hua3 betoi baq hang.. enset aku terjun dalam swimming pool belakang umah aku (cintailah sungai kita) dan beliau tak dapat diselamatkan lagi.. so secara otomatiknya semua nombor tepon hilang, dan aku pulak xdak bekap apa2.. sobs.. ampa jangan terasa or maah aku nah3.. seriously, im sorry..   kerja.. so far ok ! Alhamdulillah.. :) sungguh depa kata belajaq dengan keja lain.. tapi tula realiti kehidupan kan? mau tak mau still kena p jugak.. still kena tempuhi jugak..   life.. humm.. no komen tapi aku tau aku sedang diujiNYA.. its my choice to take it, or leave it.. Ya Allah.. kuatkan iman

me n emotion

Assalamualaikum... susah nak menerima..  tapi itu ikut hati sendiri..kan? kena bersedia bila kita dah pilih untuk melangkah ke satu jalan tu.. hati.. bertabahla.. mungkin this is for the short time only.. emosi moms to be ni memang tak tentu kannn..  blurppp... aku xmau ikut rasa hati.. hope takda la yg nak menguji lagi.. sabaq tak berapa nak ada.. haihhh.. susah nak control emosi diri sendiri.. asyik nak bebai ja.. hadoiii... takpa2.. depa kata kalau kita sabaq dengan dugaan, nanti Allah bagi kita lebih lagi.. (ayat nak motivate diri sendiri) bisikan hati yang jahat ni tak habih2..