Skip to main content

heart's talk..

Assalamualaikum..

It's Sunday again! senyummmmmm lebaq2 ^______________________^
alhamdulillah.. masih diberi kesempatan teruskan hidup kat muka bumi Allah..

kadang kan... kita kena sampaikan sesuatu dengan cara bengkang bengkok..
bukan straight to the point.. awat eh? sebab.. itu yang terbaik..
diam tu lebih baik.. kita belajar dari pengalaman kan..
ini bukan berdendam nama die.. kalau dengan dok diam2 aku dipersalahkan..
terpulang.. aku dah terbiasa tempek plaster kat hati sendiri.. boh minyak gamat kat luka2.. semua aku buat sendiri..... bila.. aku di uji dengan 'diam' tu..
if i can take all that and keep moving.. why not you since you teach me this.. ahah! sepiking pulokk! emo kalu jadi lagu ni la.. seb bek ada google translate..
buleh jugak belajaq tulih2 bahasa omputih kat belog.. keh3



jangan tunggu lagi....
keputusan tu kita buat bila kita dah fikir kiri kanan depan belakang..
kalau tak yakin.. kena fikir,bincang.. setiap apa yg berlaku mesti ada sebab..
aku bukan wanita hebat.. belum cukup tabah untuk berpatah balik ke tempat aku 'eksiden' teruk.. mungkin bukan hati aku yang selayaknya berada di situ..
aku dah buat yang terbaik untuk semua ni.. bukan aku tak usaha pertahankan..
tapi Allah tak izinkan.. mungkin cuma setakat ini..

#find your own happiness.. sayadoaawakbahagia.. In Sha Allah..


Comments

Popular posts from this blog

Birthday !

20 December 2017 rojak language in the house..
As salam.. hyep! taip dalam ni supaya tahun depan boleh ulang baca..;) jadi mak mak ni mana la sempat nak ber'diary' bagai.. kalau sempat taip kat tempat keja tu kira nasib lah.. haha memory pun tak lah sehebat dulu.. sat sat lupa.. adoisss tapi ada benda kalau aku ingat tu aku ingat la.. contoh kalau insan terpilih bagi luka hati aku..kahkahkah
tapi kan.. tak dak pulak lah sakit hati aku ni bagi masalah dalam kehidupan aku.. kalau kita rasa hati kita "bengkak" sangat tu sampai benci tak boleh nak tengok muka orang lain ada masalah lah tu dengan penerimaan kehidupan normal kita.. muhasabah balik hati..aku selalu buat, tanya diri sendiri..apa hang nak dalam hidup ni.. apa hang cari?? tak suka ke nak rasa bahagia?? nak benci kita pilih..nak maafkan kita jugak pilih.. nak hidup ikut jalan yg Allah redhai pun kita yg pilih.. jawab la sendiri.. dah sebab kita sendiri yang mencipta alasan itu kan kan...
back to the topic.. ta…

broken.

Dikmot diuji lagi..

atau lebih tepat kami sekeluarga diuji lagi..
Dikmot eczema yang aku rasa luluhnya hati aku..
sampai apa aku buat rasa macam tak berpijak..
luka hati aku...aku lebih tau..

bukan aku tak mau peduli cakap2 org, tapi rasa dah mangli org kata..
u not stay in my shoes.. don't act like u know everything very well more than  my heart felt.

Semoga Allah sembuhkan Muhammad AQil Rayyan Shah seperti sempurna dan selayaknya..ringankan beban anakku Ya Allah.. aaminn



Dikmot

Hyep!!

nak melukis tak pandai.. takat lukis org lidi tu kalau jadi elok tu kira nasib jaa..  nak berpuisi2 muntah hijau pulak orang dengaq aku meraban..
and so sampai lah dekat belog yang dh lama terabai..kesian hang.. 
kenapa kalau hati kita sakit kita suka sakitkan hati orang lain balik? normal refleks kot noh.. aku pun tak terkecuali.. kalau boleh menjerit bebai2 aku rasa semua orang tak kenal aku sapa.. minah mana dok melalak macam apa lagi.. haha
i've gone through a lot of pain.. since zaman remaja kecik sampai remaja dewasa.. kadang rasa mangli / lali / tak peduli... the only way i can do..just cry.. and cry..  seronok menangis ni.. rasa puas hati.. macam hilang semua yang sakit2 dalam dada.. 
Dikmot kena admit ward 10-11-2016 - 13-111-2016..4 hari 3 mlm pakej penginapan kat sepital kulim.. hati aku?? rasa hancuq berderai.. orang nampak aku selamba ja.. macam relax.. macam tak kisah.. realitinya.. Allah lebih mengetahui.. Dikmot anak yang baik... sakit2 pn tak susahkan aku.. …