Skip to main content

what's your intention?

as salam..

mata, lihat kebenaran yang ada..
hati, sedar mana arah tujuannya..
tapi kenapa lidah tak seiring dengan jiwa?

bahagia bukan kerana memberi derita..


اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ نَفْسًا بِكَ مُطْمَئِنَّةً، تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَائِكَ، وَتَقْنَعُ بِعَطَائِكَ
Allohumma Inni As Aluka Nafsaan Bika Muthma-Innah, Tu’minu Biliqoo-Ika Watardhoo Bi Qodhooika Wataqna’u Bi’athooika
Ya Allah, aku memohon kepada-Mu jiwa yang merasa tenang kepadaMu, yang yakin akan bertemu denganMu, yang ridha dengan ketetapanMu, dan yang merasa cukup dengan pemberianMu.









Comments

Popular posts from this blog

0

aku kah yang buta menilai salah sendiri.. atau kerana diri ini insan terpilih yang Dia rindu untuk diuji agar aku tak lupa mencari redhaNYA.. nak menangis pun aku tak mampu walau hati rasa bagai nak pecah.. sayang ibu bapa.. sayang suami..sayang anak-anak.. sayang keluarga aku seluruhnya.. dan aku berkorban juga untuk kebaikan yang lainnya..

s.t.o.r.y ^^

Assalamualaikum........... !   punya lama tak mai jenguk tetiba terasa nak merepek kat sini.. bz dengan keja..ehemm.. bajet macam tak dak masa sangatla kan.. haha   First of all, aku nak mintak maap kat membe2 yang dok terasa kehilangan diri ini.. aku tak pi mana pon, tapi nak habaq aku takda contact no hampa.. ( grrrr... alasan3!) hua3 betoi baq hang.. enset aku terjun dalam swimming pool belakang umah aku (cintailah sungai kita) dan beliau tak dapat diselamatkan lagi.. so secara otomatiknya semua nombor tepon hilang, dan aku pulak xdak bekap apa2.. sobs.. ampa jangan terasa or maah aku nah3.. seriously, im sorry..   kerja.. so far ok ! Alhamdulillah.. :) sungguh depa kata belajaq dengan keja lain.. tapi tula realiti kehidupan kan? mau tak mau still kena p jugak.. still kena tempuhi jugak..   life.. humm.. no komen tapi aku tau aku sedang diujiNYA.. its my choice to take it, or leave it.. Ya Allah.. kuatkan iman

me n emotion

Assalamualaikum... susah nak menerima..  tapi itu ikut hati sendiri..kan? kena bersedia bila kita dah pilih untuk melangkah ke satu jalan tu.. hati.. bertabahla.. mungkin this is for the short time only.. emosi moms to be ni memang tak tentu kannn..  blurppp... aku xmau ikut rasa hati.. hope takda la yg nak menguji lagi.. sabaq tak berapa nak ada.. haihhh.. susah nak control emosi diri sendiri.. asyik nak bebai ja.. hadoiii... takpa2.. depa kata kalau kita sabaq dengan dugaan, nanti Allah bagi kita lebih lagi.. (ayat nak motivate diri sendiri) bisikan hati yang jahat ni tak habih2..