Skip to main content

kASUT story

dear Heart..

sebenaqnya nak taip lama dah tapi tak tertaip2 dek kebizian melanda.. (abaikan kalau perkataan yang digunakan dalam belog ini tidak menepati piawaian Kamus Dewan Bahasa & Pustaka.. ngeee~)

ada la hari tu.. lupa pulak tarikh dan masa..err.. aku dan dia dan mereka p la melawat AEON(Jusco) & Sunway Carnival Mall.. saja nak window shoping dekat mall hat besaq2 tu... barang branded2 baq hang.. window shopping jela mampu.. nak dijadikan cerita niat asal nak beli kasut raya..yes! it's before Raya.. eh baru nak cerita?.. memikirkan aku yang agak choosie ini, memang kena sabaq banyakla sapa yang menjadi peneman untuk membeli dan belah. Berapa banyak kedai kasut yang aku masuk satu pon tak berkenan di hati, orang dah nampak cantik, aku buat mulut senget.. "em, takmau lah.. jom"..

and finally.. at ST3P! jumpak jugak yang berkenan di hati.. terus grab and try! waa merelit2... semattnyee...
lembut dipakai.. selesa.. jalan pon tak sakit kaki..TETTTTTTTTTT.........

"tak payahla.. tak berbaloi harga tu untuk selipar ni.."

buat muka poyo.. "orang tak larat dah jalan.. beli jela yang ni.." an excuse walhal hati dah berkenan.. nak kasut.. nak kasut.. nakkk kaasssuuutttt ni jugakk!! (hati sahaja yang menjerit)
"nak spend duit banyak untuk kasut s****d camnih? baik tak payah.. jom p tengok yang elok sikit.. biaq berbaloi.."

sentap pulak hati.. kasut lawa yang hati aku bekenan camtu paggil kasut s****d?
hadoiii... dengan sedih letak balik kasut, buat muka macam sakit perut jalan lambat2.. kunci mulut rapat-rapat nak tunjuk perangai emo.. kah kah kah.. wadefish lol.. masuk semua kedai try semua kasut..

"tak mau, tak lawa.. tak lawa.. tak lawa.. tak mau.. jom balik.." muka sakit perut tu maintain okes..
"k.. jom.."

sampai dalam kereta.. keluaq dari parking.. on the way balik.. tiba2 boleh pulak buat crying scenes! bhahaha

"eh.. awatni.. sakit ka.. ka org buat apa2.. kenapa.. mengapa? "

sangat concern beliau bertanya dengan muka curious.. ha la.. dok tak dok tiba2 gheyau.. apedaaa..
aku.. stail biasa.. geleng kepala dan geleng dan geleng...

"nak kasut tu ka? nak bagitau.."
"tak mau.. jom balik dah jauh dah ni.. lewat satgi sampai umah" alaa.. hujannnnn.......di dalam kereta..

U-Turn time...syiuuuuuuu............

"jom kita p.. lenkali nak cakap la.. bukan tak bagi beli cuma nampak macam tak berbaloi kasut camtu ngan harga dia.."
"hurmm.." (diam....its all about brand..lalala)

then... yeay! dapat kasut IDAMAN...grrrrr...

|
|
|
V

sumber : Mr Google

Lebih kurang camni laa kasut tu... lain kat blink2 ja.. tak sempat pulak amik real pic masa baru beli.. lani kasut aku tu tak comey sangat da.. segan pulak nak interprem.. hari2 layan kasut sama ja p mana pon.. grrrrr (kite shuke sangottt..pang!)
actually..tak gojes sangat pon...simple.. tapi dah suka..so? ada aku kechah? keh keh keh..

ape pon.. thanks dear! its simple.. but you will never imagine how happy i am to have that shoes.. thanks for turning back.. thanks! yeayyyyyy!!!








Comments

Ralph Bishop said…
Great post thankyouu

Popular posts from this blog

0

aku kah yang buta menilai salah sendiri.. atau kerana diri ini insan terpilih yang Dia rindu untuk diuji agar aku tak lupa mencari redhaNYA.. nak menangis pun aku tak mampu walau hati rasa bagai nak pecah.. sayang ibu bapa.. sayang suami..sayang anak-anak.. sayang keluarga aku seluruhnya.. dan aku berkorban juga untuk kebaikan yang lainnya..

s.t.o.r.y ^^

Assalamualaikum........... !   punya lama tak mai jenguk tetiba terasa nak merepek kat sini.. bz dengan keja..ehemm.. bajet macam tak dak masa sangatla kan.. haha   First of all, aku nak mintak maap kat membe2 yang dok terasa kehilangan diri ini.. aku tak pi mana pon, tapi nak habaq aku takda contact no hampa.. ( grrrr... alasan3!) hua3 betoi baq hang.. enset aku terjun dalam swimming pool belakang umah aku (cintailah sungai kita) dan beliau tak dapat diselamatkan lagi.. so secara otomatiknya semua nombor tepon hilang, dan aku pulak xdak bekap apa2.. sobs.. ampa jangan terasa or maah aku nah3.. seriously, im sorry..   kerja.. so far ok ! Alhamdulillah.. :) sungguh depa kata belajaq dengan keja lain.. tapi tula realiti kehidupan kan? mau tak mau still kena p jugak.. still kena tempuhi jugak..   life.. humm.. no komen tapi aku tau aku sedang diujiNYA.. its my choice to take it, or leave it.. Ya Allah.. kuatkan iman

me n emotion

Assalamualaikum... susah nak menerima..  tapi itu ikut hati sendiri..kan? kena bersedia bila kita dah pilih untuk melangkah ke satu jalan tu.. hati.. bertabahla.. mungkin this is for the short time only.. emosi moms to be ni memang tak tentu kannn..  blurppp... aku xmau ikut rasa hati.. hope takda la yg nak menguji lagi.. sabaq tak berapa nak ada.. haihhh.. susah nak control emosi diri sendiri.. asyik nak bebai ja.. hadoiii... takpa2.. depa kata kalau kita sabaq dengan dugaan, nanti Allah bagi kita lebih lagi.. (ayat nak motivate diri sendiri) bisikan hati yang jahat ni tak habih2..