Skip to main content

kASUT story

dear Heart..

sebenaqnya nak taip lama dah tapi tak tertaip2 dek kebizian melanda.. (abaikan kalau perkataan yang digunakan dalam belog ini tidak menepati piawaian Kamus Dewan Bahasa & Pustaka.. ngeee~)

ada la hari tu.. lupa pulak tarikh dan masa..err.. aku dan dia dan mereka p la melawat AEON(Jusco) & Sunway Carnival Mall.. saja nak window shoping dekat mall hat besaq2 tu... barang branded2 baq hang.. window shopping jela mampu.. nak dijadikan cerita niat asal nak beli kasut raya..yes! it's before Raya.. eh baru nak cerita?.. memikirkan aku yang agak choosie ini, memang kena sabaq banyakla sapa yang menjadi peneman untuk membeli dan belah. Berapa banyak kedai kasut yang aku masuk satu pon tak berkenan di hati, orang dah nampak cantik, aku buat mulut senget.. "em, takmau lah.. jom"..

and finally.. at ST3P! jumpak jugak yang berkenan di hati.. terus grab and try! waa merelit2... semattnyee...
lembut dipakai.. selesa.. jalan pon tak sakit kaki..TETTTTTTTTTT.........

"tak payahla.. tak berbaloi harga tu untuk selipar ni.."

buat muka poyo.. "orang tak larat dah jalan.. beli jela yang ni.." an excuse walhal hati dah berkenan.. nak kasut.. nak kasut.. nakkk kaasssuuutttt ni jugakk!! (hati sahaja yang menjerit)
"nak spend duit banyak untuk kasut s****d camnih? baik tak payah.. jom p tengok yang elok sikit.. biaq berbaloi.."

sentap pulak hati.. kasut lawa yang hati aku bekenan camtu paggil kasut s****d?
hadoiii... dengan sedih letak balik kasut, buat muka macam sakit perut jalan lambat2.. kunci mulut rapat-rapat nak tunjuk perangai emo.. kah kah kah.. wadefish lol.. masuk semua kedai try semua kasut..

"tak mau, tak lawa.. tak lawa.. tak lawa.. tak mau.. jom balik.." muka sakit perut tu maintain okes..
"k.. jom.."

sampai dalam kereta.. keluaq dari parking.. on the way balik.. tiba2 boleh pulak buat crying scenes! bhahaha

"eh.. awatni.. sakit ka.. ka org buat apa2.. kenapa.. mengapa? "

sangat concern beliau bertanya dengan muka curious.. ha la.. dok tak dok tiba2 gheyau.. apedaaa..
aku.. stail biasa.. geleng kepala dan geleng dan geleng...

"nak kasut tu ka? nak bagitau.."
"tak mau.. jom balik dah jauh dah ni.. lewat satgi sampai umah" alaa.. hujannnnn.......di dalam kereta..

U-Turn time...syiuuuuuuu............

"jom kita p.. lenkali nak cakap la.. bukan tak bagi beli cuma nampak macam tak berbaloi kasut camtu ngan harga dia.."
"hurmm.." (diam....its all about brand..lalala)

then... yeay! dapat kasut IDAMAN...grrrrr...

|
|
|
V

sumber : Mr Google

Lebih kurang camni laa kasut tu... lain kat blink2 ja.. tak sempat pulak amik real pic masa baru beli.. lani kasut aku tu tak comey sangat da.. segan pulak nak interprem.. hari2 layan kasut sama ja p mana pon.. grrrrr (kite shuke sangottt..pang!)
actually..tak gojes sangat pon...simple.. tapi dah suka..so? ada aku kechah? keh keh keh..

ape pon.. thanks dear! its simple.. but you will never imagine how happy i am to have that shoes.. thanks for turning back.. thanks! yeayyyyyy!!!








Comments

Popular posts from this blog

Birthday !

20 December 2017 rojak language in the house..
As salam.. hyep! taip dalam ni supaya tahun depan boleh ulang baca..;) jadi mak mak ni mana la sempat nak ber'diary' bagai.. kalau sempat taip kat tempat keja tu kira nasib lah.. haha memory pun tak lah sehebat dulu.. sat sat lupa.. adoisss tapi ada benda kalau aku ingat tu aku ingat la.. contoh kalau insan terpilih bagi luka hati aku..kahkahkah
tapi kan.. tak dak pulak lah sakit hati aku ni bagi masalah dalam kehidupan aku.. kalau kita rasa hati kita "bengkak" sangat tu sampai benci tak boleh nak tengok muka orang lain ada masalah lah tu dengan penerimaan kehidupan normal kita.. muhasabah balik hati..aku selalu buat, tanya diri sendiri..apa hang nak dalam hidup ni.. apa hang cari?? tak suka ke nak rasa bahagia?? nak benci kita pilih..nak maafkan kita jugak pilih.. nak hidup ikut jalan yg Allah redhai pun kita yg pilih.. jawab la sendiri.. dah sebab kita sendiri yang mencipta alasan itu kan kan...
back to the topic.. ta…

broken.

Dikmot diuji lagi..

atau lebih tepat kami sekeluarga diuji lagi..
Dikmot eczema yang aku rasa luluhnya hati aku..
sampai apa aku buat rasa macam tak berpijak..
luka hati aku...aku lebih tau..

bukan aku tak mau peduli cakap2 org, tapi rasa dah mangli org kata..
u not stay in my shoes.. don't act like u know everything very well more than  my heart felt.

Semoga Allah sembuhkan Muhammad AQil Rayyan Shah seperti sempurna dan selayaknya..ringankan beban anakku Ya Allah.. aaminn



Dikmot

Hyep!!

nak melukis tak pandai.. takat lukis org lidi tu kalau jadi elok tu kira nasib jaa..  nak berpuisi2 muntah hijau pulak orang dengaq aku meraban..
and so sampai lah dekat belog yang dh lama terabai..kesian hang.. 
kenapa kalau hati kita sakit kita suka sakitkan hati orang lain balik? normal refleks kot noh.. aku pun tak terkecuali.. kalau boleh menjerit bebai2 aku rasa semua orang tak kenal aku sapa.. minah mana dok melalak macam apa lagi.. haha
i've gone through a lot of pain.. since zaman remaja kecik sampai remaja dewasa.. kadang rasa mangli / lali / tak peduli... the only way i can do..just cry.. and cry..  seronok menangis ni.. rasa puas hati.. macam hilang semua yang sakit2 dalam dada.. 
Dikmot kena admit ward 10-11-2016 - 13-111-2016..4 hari 3 mlm pakej penginapan kat sepital kulim.. hati aku?? rasa hancuq berderai.. orang nampak aku selamba ja.. macam relax.. macam tak kisah.. realitinya.. Allah lebih mengetahui.. Dikmot anak yang baik... sakit2 pn tak susahkan aku.. …