Skip to main content

e-Talk

Assalamualaikum..


Dear heart..

7th September is coming.. Feeling? urmm.. happy + excited for sure...
Lots of 'dugaan' that make me feel really miserable.. but then, syukur alhamdulillah i'm with Mr. S who always there to support me.. no matter what! waaaa feeling grateful.. http://eemoticons.net


OMO... never think i'll come to this stage so fast.. ya..we can plan all things but still HE the one to decide whether its good to follow our plan or HIS plan.. our fate, 'jodoh', 'ajal', 'maut', 'rezeki' all has been stated, of course we can put an effort to change our life, to make it happen as per what we want.. Nothing is impossible with 'DOA'..http://eemoticons.net



Never give up if you never get what you want.. after you keep 'doa', put all your effort to get it.. http://eemoticons.net just keep in your mind, if we think what we want is better for us, but it may not be great for HIM.. because HE knows better than you.. 'Allah Maha Mengetahui'.. dont feel upset, keep smiling and say Alhamdulillah.. everything happen must have 'Hikmah' behind it..


Ya Allah.. jika dia yang KAU ciptakan untukku.. tabahkan hatiku untuk hidup bersamanya pada jalan yang KAU redhai.. Amin..


p/s : tulih bahasa omputih untuk mengelakkan ayat jadi jiwang terlebih..
jadi adalah normal kalau ada ayat yang tunggang langgang.. maceh.. keh3..

Comments

cik ika said…
Alhamdulillah.. hee~~ banyak2 doa utk kalian.

*still ingat ika dop ni?

Popular posts from this blog

Birthday !

20 December 2017 rojak language in the house..
As salam.. hyep! taip dalam ni supaya tahun depan boleh ulang baca..;) jadi mak mak ni mana la sempat nak ber'diary' bagai.. kalau sempat taip kat tempat keja tu kira nasib lah.. haha memory pun tak lah sehebat dulu.. sat sat lupa.. adoisss tapi ada benda kalau aku ingat tu aku ingat la.. contoh kalau insan terpilih bagi luka hati aku..kahkahkah
tapi kan.. tak dak pulak lah sakit hati aku ni bagi masalah dalam kehidupan aku.. kalau kita rasa hati kita "bengkak" sangat tu sampai benci tak boleh nak tengok muka orang lain ada masalah lah tu dengan penerimaan kehidupan normal kita.. muhasabah balik hati..aku selalu buat, tanya diri sendiri..apa hang nak dalam hidup ni.. apa hang cari?? tak suka ke nak rasa bahagia?? nak benci kita pilih..nak maafkan kita jugak pilih.. nak hidup ikut jalan yg Allah redhai pun kita yg pilih.. jawab la sendiri.. dah sebab kita sendiri yang mencipta alasan itu kan kan...
back to the topic.. ta…

broken.

Dikmot diuji lagi..

atau lebih tepat kami sekeluarga diuji lagi..
Dikmot eczema yang aku rasa luluhnya hati aku..
sampai apa aku buat rasa macam tak berpijak..
luka hati aku...aku lebih tau..

bukan aku tak mau peduli cakap2 org, tapi rasa dah mangli org kata..
u not stay in my shoes.. don't act like u know everything very well more than  my heart felt.

Semoga Allah sembuhkan Muhammad AQil Rayyan Shah seperti sempurna dan selayaknya..ringankan beban anakku Ya Allah.. aaminn



Dikmot

Hyep!!

nak melukis tak pandai.. takat lukis org lidi tu kalau jadi elok tu kira nasib jaa..  nak berpuisi2 muntah hijau pulak orang dengaq aku meraban..
and so sampai lah dekat belog yang dh lama terabai..kesian hang.. 
kenapa kalau hati kita sakit kita suka sakitkan hati orang lain balik? normal refleks kot noh.. aku pun tak terkecuali.. kalau boleh menjerit bebai2 aku rasa semua orang tak kenal aku sapa.. minah mana dok melalak macam apa lagi.. haha
i've gone through a lot of pain.. since zaman remaja kecik sampai remaja dewasa.. kadang rasa mangli / lali / tak peduli... the only way i can do..just cry.. and cry..  seronok menangis ni.. rasa puas hati.. macam hilang semua yang sakit2 dalam dada.. 
Dikmot kena admit ward 10-11-2016 - 13-111-2016..4 hari 3 mlm pakej penginapan kat sepital kulim.. hati aku?? rasa hancuq berderai.. orang nampak aku selamba ja.. macam relax.. macam tak kisah.. realitinya.. Allah lebih mengetahui.. Dikmot anak yang baik... sakit2 pn tak susahkan aku.. …