Skip to main content

Mr S Birthday !

20 December 2017
rojak language in the house..

As salam.. hyep!
taip dalam ni supaya tahun depan boleh ulang baca..;)
jadi mak mak ni mana la sempat nak ber'diary' bagai..
kalau sempat taip kat tempat keja tu kira nasib lah.. haha
memory pun tak lah sehebat dulu..
sat sat lupa.. adoisss tapi ada benda kalau aku ingat tu aku ingat la..
contoh kalau insan terpilih bagi luka hati aku..kahkahkah

tapi kan.. tak dak pulak lah sakit hati aku ni bagi masalah dalam kehidupan aku..
kalau kita rasa hati kita "bengkak" sangat tu sampai benci tak boleh nak tengok muka orang lain ada masalah lah tu dengan penerimaan kehidupan normal kita..
muhasabah balik hati..aku selalu buat, tanya diri sendiri..apa hang nak dalam hidup ni..
apa hang cari?? tak suka ke nak rasa bahagia?? nak benci kita pilih..nak maafkan kita jugak pilih..
nak hidup ikut jalan yg Allah redhai pun kita yg pilih.. jawab la sendiri..
dah sebab kita sendiri yang mencipta alasan itu kan kan...

back to the topic..
tahun ni punya birthday rasa macam PAU Mr Cimot kaw kaw..huhu
maafkan ayg kalau ayg dh bebankan abg tanpa sedar.. 
terima kasih sebab belanja satu hari untuk ayg..goreng nasi malam2..haha
dan semua yang abg buat.. ayg tau aih..ingat ayg tak tau ke...:D :D berapa teruk abg tahan tak tengok henpon hari tu.. nak update facebook pun bgtau sebab takmau ayg buat muncung itik.. terima kasih abg..betapa bermaknanya hari tu ..ayg sedar.. segala preparation yang abg buat kat tempat kerja..lari sana sini sedaya upaya bagi settle kerja awal sebab nak ambik full day leave on 20 December  tu...
sibuk abg ayg tau.. kerja keras abg ayg cukup faham.. segala pengorbanan abg untuk bagi sempurna semuanya ayg tak pernah pandang mudah.. 

i know you did what best for people around you..
nak cakap face to face tak mampu.. saya ratu air mata.. tapi ayg betul- betul hargai semuanya yg abg lakukan.. i told you  before and even now.. when one whole world don't want to trust you.. i'll the one be there to hug you up and walk together.. nak cakap yang ni bahasa melayu nampak jiwang sangat satgi..ayg kan jiwa brutal sikit.. terima kasih suamiku.. i love U... tak perlu risau, apa yang orang lain sibuk hakimi tentang abg.. cukup Allah tahu niat abg.. hati abg xkejam.. senyum syg.. i love that smile a lot.. sobs sobs..

abg..
thanks for the treat..
thanks for the present..
thanks for all the untold effort just to make me happy..
thanks for the sacrifice you made to make me smile..
thanks for the every drop of sweat and pain you go through just to ensure we live happily..
and most of all thanks for the very precious quality time you gave me...
please note that you will always be my KING till my last breath..
thanks for always teach me to be a solehah wife..a wonderful daughter, a strong kakYong kawasan,
and i'll continue to learn more in future to become a humble human being..aaminn

semoga ikatan rumahtangga kita terpelihara dari fitnah dunia dan akhirat..aaminn











Comments

Popular posts from this blog

0

aku kah yang buta menilai salah sendiri.. atau kerana diri ini insan terpilih yang Dia rindu untuk diuji agar aku tak lupa mencari redhaNYA.. nak menangis pun aku tak mampu walau hati rasa bagai nak pecah.. sayang ibu bapa.. sayang suami..sayang anak-anak.. sayang keluarga aku seluruhnya.. dan aku berkorban juga untuk kebaikan yang lainnya..

s.t.o.r.y ^^

Assalamualaikum........... !   punya lama tak mai jenguk tetiba terasa nak merepek kat sini.. bz dengan keja..ehemm.. bajet macam tak dak masa sangatla kan.. haha   First of all, aku nak mintak maap kat membe2 yang dok terasa kehilangan diri ini.. aku tak pi mana pon, tapi nak habaq aku takda contact no hampa.. ( grrrr... alasan3!) hua3 betoi baq hang.. enset aku terjun dalam swimming pool belakang umah aku (cintailah sungai kita) dan beliau tak dapat diselamatkan lagi.. so secara otomatiknya semua nombor tepon hilang, dan aku pulak xdak bekap apa2.. sobs.. ampa jangan terasa or maah aku nah3.. seriously, im sorry..   kerja.. so far ok ! Alhamdulillah.. :) sungguh depa kata belajaq dengan keja lain.. tapi tula realiti kehidupan kan? mau tak mau still kena p jugak.. still kena tempuhi jugak..   life.. humm.. no komen tapi aku tau aku sedang diujiNYA.. its my choice to take it, or leave it.. Ya Allah.. kuatkan iman

me n emotion

Assalamualaikum... susah nak menerima..  tapi itu ikut hati sendiri..kan? kena bersedia bila kita dah pilih untuk melangkah ke satu jalan tu.. hati.. bertabahla.. mungkin this is for the short time only.. emosi moms to be ni memang tak tentu kannn..  blurppp... aku xmau ikut rasa hati.. hope takda la yg nak menguji lagi.. sabaq tak berapa nak ada.. haihhh.. susah nak control emosi diri sendiri.. asyik nak bebai ja.. hadoiii... takpa2.. depa kata kalau kita sabaq dengan dugaan, nanti Allah bagi kita lebih lagi.. (ayat nak motivate diri sendiri) bisikan hati yang jahat ni tak habih2..