Skip to main content

SweetBitter part 2..

assalamualaikum..

sElaMaT HaRi RaYa!
Mood raya tak abeh lagi kena masuk keja.. huarghhh... tapi ok la.. 
first day at new workplace yang tak mengecewakan! tak la sedih sangat kena masuk keja dalam mood raya.. (^_^) Alhamdulillah.. syukran Ya Allah atas rezeki yang Kau kurniakan..

tempat keja baru.. suasana baru.. kawan baru.. kerusi baru.. meja baru.. erm.. spek mata baru! tiba2 tahap kerabunan mata melampau2.. malas nak pakai, tapi bila tengok orang pon tak bapa nak kenai, masalah daerah jugak la.. so better pakai or masalah daerah tu akan jadi masalah negara pulok.. grrrr...





nak masuk keja nih seriously banyak betoi dugaan.. nak cerita, sebelum masuk tempat keja baru aku nih, kena p NIOSH Training.. n diwajibkan untuk bawak IC potostet dengan gambaq.. baru hampa boleh masuk, kalau tak jangan mimpi, buat p la muka kesian macam POU sakit + lapaq.. Jawapannya still 'Saya tak boleh bagi masuk kalau dokumen tak lengkap, mintak maaf'... perghh.. respek gila! dan dengan sukacitanya aku memang terlupa nak bawak IC Potostet terbabit! dah la pagi2 buta training, toke kedai potostet semua masih dok bekpes kat umah dengan keluarga terchenta.. tapi disebabkan aku p dengan 'Superhero' so aku tenangkan hati, coz i believe.. he will never disappoint me! 


'kak, lepas training bagi IC Copy boleh?'

'tak boleh dik, tak cukop dokumen saya tak boleh bagi masuk, kena postpone training dua hari lagi, kedai potostet paling dekat kat JPJ, 5 minit kalau nek keta.. kot.. 10minit ja lagi saya bleh tunggu'

aku tengok muka Superhero, Superhero tengok muka aku.. dua tiga orang lagi yang senasib dengan aku tak bawak IC copy dok garu kepala.. gila, paling dekat 5 minit, patah balik tak jadi 10 minit? tu tak tambah nak tunggu lif panjat tingkat 4.. jalan lagi p bilik training... serious hati aku dup dap dup dap..
tapi p amik jugak borang n isi.. pegang pen pon rasa macam pegang plastesin ja..


'bak IC nak p fotostet'


tanpa banyak soal.. aku terus bagi IC kat Superhero.. and he run with that IC's.. dah abeh isi borang.. dalam hati aku doa ' Ya Allah kau bantulah dia kerana keihlasannya.. amin.. ' 
tengok jam.. 2 minutes more...adoiyai.. gabra tu harusla..
aku keluaq dari tempat pendaftaran dengan tenang pujuk hati sendiri 'takpa, tak boleh masuk nanti mai len..'  





'Opocot! (tiba2 muncul Superhero kat belakang aku yang sedang gundah gulana)..
'Nah..p cepat..' 2 keping IC potostet! in just one minutes left aku p masuk opis balik..

'Kak, ney IC copy saya...'
'Ok2.. p masuk dulu.. satgi sain kat dalam tu'

kak tu cakap sambil senyum oww... mesti tak sangka aku dan superhero can make the impossible thing become reality..keh3 macam drama baq hang.. tapi tu realiti pengalaman hidup aku.. 
Alhamdulillah.. tetap juga DIA yang menentukan.. Thanks a lot 'Superhero'.. boleh tara tuh?? hahaha

Training hari tu 3 tempat kena p.. one whole day.. dekat Seberang Prai 3 Jam, Bayan Lepas 2 Jam untuk dua tempat.. aku yang masok training nih takdak hal.. yang nak kena menunggu tu aku tau betapa peritnya.. aku ni pon jenis yang tak bapa sabaq bab2 menunggu.. tapi Superhero sabaq menanti sampai terlena kat lobi.. kat kereta.. hati aku?? dok tanya~ awatla aku susahkan orang sampai camnih...nak teriak.. sapa cakap takdak orang yang sabaq menanti?? untuk 12 jam.. bukan sesuatu yang mudah.. hurm.. 

Finally.. hari ni aku jejakkan kaki kat tempat keja baru ni.. betapa aku bersyukur.. pada cik comel yang membantu dengan hati terbuka.. pada Superhero yang tak pernah berkira dgn apa yang dia ada... semua usaha & pengorbanan tu pasti takkan sia2.. In Sha Allah.. Hanya DIA yang mampu membalas.. (^_^)


Panjang pulak rasa.. err... tapi kena tulih jugak! 

ok.. Ciao~



Comments

Popular posts from this blog

0

aku kah yang buta menilai salah sendiri.. atau kerana diri ini insan terpilih yang Dia rindu untuk diuji agar aku tak lupa mencari redhaNYA.. nak menangis pun aku tak mampu walau hati rasa bagai nak pecah.. sayang ibu bapa.. sayang suami..sayang anak-anak.. sayang keluarga aku seluruhnya.. dan aku berkorban juga untuk kebaikan yang lainnya..

s.t.o.r.y ^^

Assalamualaikum........... !   punya lama tak mai jenguk tetiba terasa nak merepek kat sini.. bz dengan keja..ehemm.. bajet macam tak dak masa sangatla kan.. haha   First of all, aku nak mintak maap kat membe2 yang dok terasa kehilangan diri ini.. aku tak pi mana pon, tapi nak habaq aku takda contact no hampa.. ( grrrr... alasan3!) hua3 betoi baq hang.. enset aku terjun dalam swimming pool belakang umah aku (cintailah sungai kita) dan beliau tak dapat diselamatkan lagi.. so secara otomatiknya semua nombor tepon hilang, dan aku pulak xdak bekap apa2.. sobs.. ampa jangan terasa or maah aku nah3.. seriously, im sorry..   kerja.. so far ok ! Alhamdulillah.. :) sungguh depa kata belajaq dengan keja lain.. tapi tula realiti kehidupan kan? mau tak mau still kena p jugak.. still kena tempuhi jugak..   life.. humm.. no komen tapi aku tau aku sedang diujiNYA.. its my choice to take it, or leave it.. Ya Allah.. kuatkan iman

me n emotion

Assalamualaikum... susah nak menerima..  tapi itu ikut hati sendiri..kan? kena bersedia bila kita dah pilih untuk melangkah ke satu jalan tu.. hati.. bertabahla.. mungkin this is for the short time only.. emosi moms to be ni memang tak tentu kannn..  blurppp... aku xmau ikut rasa hati.. hope takda la yg nak menguji lagi.. sabaq tak berapa nak ada.. haihhh.. susah nak control emosi diri sendiri.. asyik nak bebai ja.. hadoiii... takpa2.. depa kata kalau kita sabaq dengan dugaan, nanti Allah bagi kita lebih lagi.. (ayat nak motivate diri sendiri) bisikan hati yang jahat ni tak habih2..