Skip to main content

Luka

luka..

dalam terhiris rasa..
nak menangis pun tak mampu..
berat sungguh hati.. tak tahu mana nak pergi.. mana nak berpaut
memang khilafnya mungkin.. tapi tak layakkah dia ada satu rasa yang semua ada..
dia diam bila semua bersuara..dia terima segala caci maki yang ada..
dia berdiri bila fitnah beraja.. dia telan segala kata nista...

kerana apa...
kerana sekeping hati yang dia cinta...yang tak sanggup dilihat airmatanya
tapi.. bila dia tiada apa2..tiada yang dengar keluh kesahnya..
semua dah terbiasa dengan ketabahannya..ketuliannya..keutuhannya..
apa dia bukan manusia biasa..yang perlu ada rasa..
dia sabar kerana cinta.. dia teguh kerana setia..
tak fahamkah kalian jiwanya yg derita..

dia xperlu harta dan dunia..
dia cuma mahu satu jiwa dan hidup yang bahagia..

bila bersuara.. jasad mencela
jadi harus bagaimana.. dia mahu berdiri lagi..
bilamana dia cuma berpaut pada dahan yang tak sudi lagi berdiri teguh..
hatinya jiwanya kosong.. hilang arah tuju...

saat ini..hatinya penuh luka..terguris hancur tanpa secebis rasa..
benar.. hancur rasa...

26/12/18

Comments

Nice Post said…
Thanks For.. Sharing Information...Your website is very nice..

This is Sarkari Result From India.. Click Here To Open link and Get Your Latest Jobs, Admit Cards, Result, ANswer Key & many more.. thanks..

Nice Site...............

Sarkari Result
Sarkari Results
sarkariexam
Sarkari Result 2019
sarkariresult
sarkari job
sarkariexam result
sarkari naukri in up
rojgar result
sarkari result in hindi

Popular posts from this blog

Birthday !

20 December 2017 rojak language in the house..
As salam.. hyep! taip dalam ni supaya tahun depan boleh ulang baca..;) jadi mak mak ni mana la sempat nak ber'diary' bagai.. kalau sempat taip kat tempat keja tu kira nasib lah.. haha memory pun tak lah sehebat dulu.. sat sat lupa.. adoisss tapi ada benda kalau aku ingat tu aku ingat la.. contoh kalau insan terpilih bagi luka hati aku..kahkahkah
tapi kan.. tak dak pulak lah sakit hati aku ni bagi masalah dalam kehidupan aku.. kalau kita rasa hati kita "bengkak" sangat tu sampai benci tak boleh nak tengok muka orang lain ada masalah lah tu dengan penerimaan kehidupan normal kita.. muhasabah balik hati..aku selalu buat, tanya diri sendiri..apa hang nak dalam hidup ni.. apa hang cari?? tak suka ke nak rasa bahagia?? nak benci kita pilih..nak maafkan kita jugak pilih.. nak hidup ikut jalan yg Allah redhai pun kita yg pilih.. jawab la sendiri.. dah sebab kita sendiri yang mencipta alasan itu kan kan...
back to the topic.. ta…

Raya!

Dear Diary..
lama tak jumpak hang..



they are all in my heart.. apa pon jua.. apa pon yang dikata.. mereka tiada gantinya.. rindu.. sayang yang takkan pernah hilang.. don't hurt them.. i will hurt a lot.. :')  #mysuperhero #myabah #mymak #myadek2 #mykids #myinlaws 
dekat nak raya mesti touching kalau dengaq lagu raya.. feeling2 macam aku nak p merantau jauhhhhhh.. haha raya taun ni dah bertambah ahli.. alhamdulillah.. posa taun ni banyak dugaan.. punya teruk eksesais hati bagi kuat kuat dan gagah perkasa..  apa boley buat.. aku bukan akak sado yang tak lut langsung biaq apa jua yang melanda.. aku akak tacing.. sobsss.. hehhh
tapi tapi tapi... dugaan tanda Allah syg.. tu lah, tak yah amik port.. aku memang cepat ja hangin.. tapi sat ja puting beliung tu.. seminit dua minit.. tiga empat.. sejam.. tidoq.. hilang la.. (cuma jgn kacau Superhero aku.. Parents aku..semua kesayangan aku..sakit gila hati gua nanti..mula nak jadi incredible hulk..)
dari zaman pakai baju sekolah, zaman k…