Skip to main content

Luka

luka..

dalam terhiris rasa..
nak menangis pun tak mampu..
berat sungguh hati.. tak tahu mana nak pergi.. mana nak berpaut
memang khilafnya mungkin.. tapi tak layakkah dia ada satu rasa yang semua ada..
dia diam bila semua bersuara..dia terima segala caci maki yang ada..
dia berdiri bila fitnah beraja.. dia telan segala kata nista...

kerana apa...
kerana sekeping hati yang dia cinta...yang tak sanggup dilihat airmatanya
tapi.. bila dia tiada apa2..tiada yang dengar keluh kesahnya..
semua dah terbiasa dengan ketabahannya..ketuliannya..keutuhannya..
apa dia bukan manusia biasa..yang perlu ada rasa..
dia sabar kerana cinta.. dia teguh kerana setia..
tak fahamkah kalian jiwanya yg derita..

dia xperlu harta dan dunia..
dia cuma mahu satu jiwa dan hidup yang bahagia..

bila bersuara.. jasad mencela
jadi harus bagaimana.. dia mahu berdiri lagi..
bilamana dia cuma berpaut pada dahan yang tak sudi lagi berdiri teguh..
hatinya jiwanya kosong.. hilang arah tuju...

saat ini..hatinya penuh luka..terguris hancur tanpa secebis rasa..
benar.. hancur rasa...

26/12/18

Comments

Nice Post said…
Thanks For.. Sharing Information...Your website is very nice..

This is Sarkari Result From India.. Click Here To Open link and Get Your Latest Jobs, Admit Cards, Result, ANswer Key & many more.. thanks..

Nice Site...............

Sarkari Result
Sarkari Results
sarkariexam
Sarkari Result 2019
sarkariresult
sarkari job
sarkariexam result
sarkari naukri in up
rojgar result
sarkari result in hindi

Popular posts from this blog

Birthday !

20 December 2017 rojak language in the house.. As salam.. hyep! taip dalam ni supaya tahun depan boleh ulang baca..;) jadi mak mak ni mana la sempat nak ber'diary' bagai.. kalau sempat taip kat tempat keja tu kira nasib lah.. haha memory pun tak lah sehebat dulu.. sat sat lupa.. adoisss tapi ada benda kalau aku ingat tu aku ingat la.. contoh kalau insan terpilih bagi luka hati aku..kahkahkah tapi kan.. tak dak pulak lah sakit hati aku ni bagi masalah dalam kehidupan aku.. kalau kita rasa hati kita "bengkak" sangat tu sampai benci tak boleh nak tengok muka orang lain ada masalah lah tu dengan penerimaan kehidupan normal kita.. muhasabah balik hati..aku selalu buat, tanya diri sendiri..apa hang nak dalam hidup ni.. apa hang cari?? tak suka ke nak rasa bahagia?? nak benci kita pilih..nak maafkan kita jugak pilih.. nak hidup ikut jalan yg Allah redhai pun kita yg pilih.. jawab la sendiri.. dah sebab kita sendiri yang mencipta alasan itu ka

broken.

Dikmot diuji lagi.. atau lebih tepat kami sekeluarga diuji lagi.. Dikmot eczema yang aku rasa luluhnya hati aku.. sampai apa aku buat rasa macam tak berpijak.. luka hati aku...aku lebih tau.. bukan aku tak mau peduli cakap2 org, tapi rasa dah mangli org kata.. u not stay in my shoes.. don't act like u know everything very well more than  my heart felt. Semoga Allah sembuhkan Muhammad AQil Rayyan Shah seperti sempurna dan selayaknya..ringankan beban anakku Ya Allah.. aaminn