Skip to main content

Dikmot

Hyep!!


nak melukis tak pandai.. takat lukis org lidi tu kalau jadi elok tu kira nasib jaa.. 
nak berpuisi2 muntah hijau pulak orang dengaq aku meraban..

and so sampai lah dekat belog yang dh lama terabai..kesian hang.. 

kenapa kalau hati kita sakit kita suka sakitkan hati orang lain balik?
normal refleks kot noh..
aku pun tak terkecuali.. kalau boleh menjerit bebai2 aku rasa semua orang tak kenal aku sapa..
minah mana dok melalak macam apa lagi.. haha

i've gone through a lot of pain.. since zaman remaja kecik sampai remaja dewasa..
kadang rasa mangli / lali / tak peduli... the only way i can do..just cry.. and cry.. 
seronok menangis ni.. rasa puas hati.. macam hilang semua yang sakit2 dalam dada.. 

Dikmot kena admit ward 10-11-2016 - 13-111-2016..4 hari 3 mlm pakej penginapan kat sepital kulim.. hati aku?? rasa hancuq berderai.. orang nampak aku selamba ja.. macam relax.. macam tak kisah.. realitinya.. Allah lebih mengetahui.. Dikmot anak yang baik... sakit2 pn tak susahkan aku..
sleep well.. dengar apa yg aku cakap.. kalau aku sembang eye to eye dengan dia.. dia pandang mata aku.. like he saying.. ibu, i feel u.. 1year 7month.. dah besaq dia.. nak jadi abg baby dah.. semoga anak ibu jadi anak yang sentiasa sejukkan hati semua org sentiasa ya.. itu aja yg ibu harapkan since you are in my tummy.. 

bermalam kat ward bukan seronok.. yela, bukan hotel, nak bg selesa segala segi kan.. tapi aku rasa bersyukur.. nurse & doctor kat ward tu semua baik2 ja... thank you staff hospital kulim especially staff ward 2  utk perkhidmatan yang terbaik.. Allah ja yang dapat balas budi baik kalian semua..

Dugaan kan.. aku tak pernah terfikir pun nak tdoq kat hospital jaga anak sendiri.. tapi Allah lebih mengetahui.. Alhamdulillah.. 

feeling lebihan2 yang ada sebab Dikmot admit takmau hilang2.. sensitip saja rasa..

rasa apa..bila kita percaya dgn memberi sesuatu yang kita tau akan buat kita terluka..
tapi tetap diguna pakai untuk melukakan hati kita.. 

Image result for tears


Comments

Popular posts from this blog

0

aku kah yang buta menilai salah sendiri.. atau kerana diri ini insan terpilih yang Dia rindu untuk diuji agar aku tak lupa mencari redhaNYA.. nak menangis pun aku tak mampu walau hati rasa bagai nak pecah.. sayang ibu bapa.. sayang suami..sayang anak-anak.. sayang keluarga aku seluruhnya.. dan aku berkorban juga untuk kebaikan yang lainnya..

s.t.o.r.y ^^

Assalamualaikum........... !   punya lama tak mai jenguk tetiba terasa nak merepek kat sini.. bz dengan keja..ehemm.. bajet macam tak dak masa sangatla kan.. haha   First of all, aku nak mintak maap kat membe2 yang dok terasa kehilangan diri ini.. aku tak pi mana pon, tapi nak habaq aku takda contact no hampa.. ( grrrr... alasan3!) hua3 betoi baq hang.. enset aku terjun dalam swimming pool belakang umah aku (cintailah sungai kita) dan beliau tak dapat diselamatkan lagi.. so secara otomatiknya semua nombor tepon hilang, dan aku pulak xdak bekap apa2.. sobs.. ampa jangan terasa or maah aku nah3.. seriously, im sorry..   kerja.. so far ok ! Alhamdulillah.. :) sungguh depa kata belajaq dengan keja lain.. tapi tula realiti kehidupan kan? mau tak mau still kena p jugak.. still kena tempuhi jugak..   life.. humm.. no komen tapi aku tau aku sedang diujiNYA.. its my choice to take it, or leave it.. Ya Allah.. kuatkan iman

me n emotion

Assalamualaikum... susah nak menerima..  tapi itu ikut hati sendiri..kan? kena bersedia bila kita dah pilih untuk melangkah ke satu jalan tu.. hati.. bertabahla.. mungkin this is for the short time only.. emosi moms to be ni memang tak tentu kannn..  blurppp... aku xmau ikut rasa hati.. hope takda la yg nak menguji lagi.. sabaq tak berapa nak ada.. haihhh.. susah nak control emosi diri sendiri.. asyik nak bebai ja.. hadoiii... takpa2.. depa kata kalau kita sabaq dengan dugaan, nanti Allah bagi kita lebih lagi.. (ayat nak motivate diri sendiri) bisikan hati yang jahat ni tak habih2..