Skip to main content

On your mark......

Counting the day....
On your mark... get set.... ehh don't go..don't go..yet...!
grrrr... hamboihh....

hampa tau dak menghitung hari ni nak kata best.. tak jugak.. nak kata tak best..lagi la nonsence!
awat eh? rasa macam ada bola2 kecik yang hidop dok main tendang2 dalam hati.. boleh bayang dak? boleh dak? takkk?? ok.. wrong justification-------again... huarghhhh....


yang best.. yeay! nak kawen daaa!!! PANG!! errr... ceq ter'eksaited' sat..ampun2..
yang tak best.. pikaq macam2 baq hang..segala macam hal nak terjun masuk dalam "head brain"  aku on the same time (nak sebut "kepala otak" cam kekurangan kesopanan pulok..miahaha) rasa semua macam dah prepare tapi tiba2 rasa semua tak siap.. semua macam under control, tapi tiba2 rasa tak cukup tangan dan mata dan kaki dan otak..eh otak?? hurmm.. hampa tau pendek kata maksud dia lagu ni.. rasa miserable and complete at the same time.. kalah Mr Presiden tauu..  hekhek.. bajet sebok..kah kah kah


tapi betoi la.. walaupun aku n Mr Superhero rasa our plan dah cukup baik.. tapi tetap jugak ada sikit2 hal yang buat kami beku sementara..ala macam main "water ais"  masa kecik2 dulu tu.. then bila dah beku dua2.. one of us terpaksa jadi water untuk bagi tak beku balik..  (apa benda la yang aku merepek pasal water ais tetiba.. +_+) dan to be fair.. kami amik langkah berbincang.. Mr Superhero cakap pandangan dia.. n aku cakap pandangan aku.. of course bukan semua perbincangan tu akan berakhir dengan baik.. human maaa.. kadang-kadang kita akan rasa kita ja yang betul.. orang lain salah.. kita nak semua orang ikut cara kita..apa yang kita nak orang wajib paham.. follow me or treat me KFC! ehhh...hahaha



bukan semua orang tau masalah kita.. dan kita pon bukan boleh cerita kat semua orang masalah kita..
untuk tidak menyakitkan hati mana2 pihak just be fair.. dan cuba untuk faham..dan cuba jugak untuk bagi mereka faham dengan cara yang baik..jangan asyik nak salahkan orang jaa.. jangan p belakon gengster "lu kena ikut cara gua tak kira apa pon yang terjadi!" sudahlaa... noh... ceq nak habaq nih.. ketegaq dan pentingkan diri tu takkan bawak hampa p jauh mana pon.. kalau pon hampa dapat apa yang hampa nak dengan cara ketegaq tu satu hari hampa akan paham sesuatu.. tak guna pon ikut kepentingan diri sendiri..bila nak sesuatu..fikir dulu.. orang yang nak memberi tu mampu ka bagi apa yang kita nak?? jangan sampai kita bebankan orang lain dengan kehendak, prinsip dan pandangan kita :) tu pandangan aku la.. terpulang pada hak individu untuk menilai..  (^_^)


aku bersyukur sampai sekarang.. aku n Mr Superhero masih boleh bertolak ansur.. even kadang2 kami isytiharkan perang dingin, we try to solve it as fast as we can... ada yang kata..hampa tak kawen lagi.. kawen nanti lagi hebat cabaran dia.. ada jugak yang bagi 'semangat' "tengokla nanti bapa lama boleh sabaq".. ok.. terima ja.. memang kita tak tau apa nak jadi masa depan, tapi kita boleh doa.. dan kita jugak yang nak harungi masa depan tu.. In Sha Allah.. takmau cakap besaq hal yang bukan dalam kawalan kita..
Ya Allah permudahkan segalanya.. Aminn...


dan..sambung balik menghitung hari.. semoga semuanya selamat dan berjalan lancar.. In Sha Allah..


tQ for reading.. :)







Comments

Popular posts from this blog

0

aku kah yang buta menilai salah sendiri.. atau kerana diri ini insan terpilih yang Dia rindu untuk diuji agar aku tak lupa mencari redhaNYA.. nak menangis pun aku tak mampu walau hati rasa bagai nak pecah.. sayang ibu bapa.. sayang suami..sayang anak-anak.. sayang keluarga aku seluruhnya.. dan aku berkorban juga untuk kebaikan yang lainnya..

s.t.o.r.y ^^

Assalamualaikum........... !   punya lama tak mai jenguk tetiba terasa nak merepek kat sini.. bz dengan keja..ehemm.. bajet macam tak dak masa sangatla kan.. haha   First of all, aku nak mintak maap kat membe2 yang dok terasa kehilangan diri ini.. aku tak pi mana pon, tapi nak habaq aku takda contact no hampa.. ( grrrr... alasan3!) hua3 betoi baq hang.. enset aku terjun dalam swimming pool belakang umah aku (cintailah sungai kita) dan beliau tak dapat diselamatkan lagi.. so secara otomatiknya semua nombor tepon hilang, dan aku pulak xdak bekap apa2.. sobs.. ampa jangan terasa or maah aku nah3.. seriously, im sorry..   kerja.. so far ok ! Alhamdulillah.. :) sungguh depa kata belajaq dengan keja lain.. tapi tula realiti kehidupan kan? mau tak mau still kena p jugak.. still kena tempuhi jugak..   life.. humm.. no komen tapi aku tau aku sedang diujiNYA.. its my choice to take it, or leave it.. Ya Allah.. kuatkan iman

me n emotion

Assalamualaikum... susah nak menerima..  tapi itu ikut hati sendiri..kan? kena bersedia bila kita dah pilih untuk melangkah ke satu jalan tu.. hati.. bertabahla.. mungkin this is for the short time only.. emosi moms to be ni memang tak tentu kannn..  blurppp... aku xmau ikut rasa hati.. hope takda la yg nak menguji lagi.. sabaq tak berapa nak ada.. haihhh.. susah nak control emosi diri sendiri.. asyik nak bebai ja.. hadoiii... takpa2.. depa kata kalau kita sabaq dengan dugaan, nanti Allah bagi kita lebih lagi.. (ayat nak motivate diri sendiri) bisikan hati yang jahat ni tak habih2..