Skip to main content

20.12.14 :)

Assalamualaikum..

It has been a moment...Terasa diri macam lebih matang..sampai nak update blog jenuh pikiaq ayat.. =.=



belanja gambaq satu.. :P


dear diary..
date 20.12 dh datang dan berlalu (mai dan p).. dulu.. tiap-tiap taun mesti rasa birthday macam "ok.. umoq bertambah ja setaun".. dan each year mesti ada scene gheyau sampai rasa risau bila tarikh hari lahir nak dekat..biaqla tak payah sambut.. biaq xdak orang ingat xpa.. sebab hari tu konpem ayaq mata mesti tumpah.. hati lebih soft2.. sedih sebab makin tua kot??

tak terkecuali taun ni.. rasa risau tu tetap ada.. cuma, taun ni aku dah bergelar seorang isteri.. dan birthday celebration taun ni pon dah bertukar status.. dolu2 gheyau jugak.. taun ni pon gheyau jugak...tapi gheyau yang berbeza.. nak buat camana.. that's me.. :) janji bagai nak rak xmau dah gheyau tapi hampehhh.... back to the story.. aisehh, sepiking...... errrr.... maap,... sejuk2 sbb ujan bajet macam sjuk sbb snowy2... haha

berbalik kepada 20.12.. betapa aku rasa bersyukur, happy..sampai tak tau nak habaq.. rasa macam aku tengah belakon cerita dalam novel romentik2 yang aku baca masa zaman muda belia dolu-dolu.. Alhamdulillah..

aku tak tau, sejak dari bila Mr Cimot punya planning..tapi.. "abang berjaya buat ayang rasa terlalu sempurna".. weeeyuuuu....

dua tiga hari nak sampai date 20.12 tu berapa banyak kicik hati juga ada aku rasa.. mau dak,Mr Cimot a.k.a Somi tersayang dok mesej sorok2.. jawab call jauh2..pegang enpon sikit terus berubah muka.. cepat2 amik tanya.. sapa mesej? sapa call? pastu nak sembang2 tunggu aku masuk kereta dulu.. p semayang jumaat bawak enpon sekali? tak penah pon selama ini.... sentapp hati ceq oii... setan punya syok buat keja masa tu, add in feeling, add in pikiran2 tak elok semua.. add in semua2 benda yang bagi heart broken.. fuhhh...

dan.. aku?? dalam banyak2 add on bad menu yang menerjah akal pemikiran dan hati.. tetap aku cuba buang semua, think positive.. buat macam biasa..bajet macam tabah nak jadi isteri mithali.. tak baik sangka buruk kat Somi tau dak! marah diri seniri.. berbekalkan semangat positif yang ada dalam diri .. aku senyum macam besa.. sikit pon tak teguq perubahan2 yang Mr Cimot buat.. maybe aku ja yang pikaq bukan2..lagipun.. beliau suami aku..bukankah seorang isteri perlu setia berdiri di sisi seorang suami tak kira walau satu dunia mencemuh.. walau semua berlalu pergi?? tempat seorang isteri di sisi suaminya..
terima kasih Mak.. Mak ajaq kak semua ni..  :')

Friday - 19.12.14
pagi-pagi Mr Cimot bagi task..

"p cari kat gugle, kenapa kalau depa isytihar esok posa Ramadhan, malam tu kita p terawih dah? kenapa kalau depa isytihar esok raya.. tak payah p terawih dah?"

errr... tergagap2 and terpinga2 aku.. kenapakah dengan soalan ini??

"abg rasa nak bwk ayg p satu tempat laa"
"p mana p mana?" 
"mana boleh habaq.. nnt tak siok laa.."
"bila abg boleh habaq?"
"tengokla ptg2 sikit.."
"hurm...." p candle light dinner ke?tanya diri seniri..

tengah hari session..

"ayg ada baju kurung yang boleh pakai lagi?"
"takdak.. xceluih dah..ngee"
"abeh tu mlm ni nk pakai baju apa?"
aik...curios... "baju comey tu ada.. tp xbasuh lagi.."
"nk bsuh bila.."
"satg.. masa abg p mayang jumaat"
"bila boleh kering?"
"malam kering.. sat ja.. hari ni x ujan"
"ok..:D"

balik keja pon..

"ayg dh cari dah apa abg suruh cari??" err... lupaa.... gulppp... 
"nak masak ke hari ni?"
"boleh.. abg nak mkn apa?"
"emm.. apa yang ada.."
"ayam ada.."
"abg rasa xpayah masakla hari ni.. tension la hari ni.."
"erm? ok.." sengih lebaq2 dalam hati... keh3
"abg nk bwk ayg p satu tmpt tapi kena tutup mata.. boleh x?"
"boleh" laju ja p jawab.. haishhhh

"p cari kain nak tutup mata"
"hahh?? tak payahla.. buleh tutup dengan tangan.. tak nampak.."
"tak boleh! td dh kata boleh.."
"hurmm...ok..siap dah"
"aik.. xmekap pon.."
"err?? sat2.. p tmbh eyeliner ngn merah pp"

Mr Cimot drive p jalan yang aku tak tau mana arah tuju.. pastu..

"kena tutup mata dah ni...meh kain"
"alaa.."dengan redha bagi..
"ok siap.. nampak dak nampak dak?"
"dak.. gelap ja.."

pastu kami meneruskan perjalanan.. rasa apa pon tak tau masa tu.. gelap..
nak gheyau ada.. nak tanya macam2 tapi tak terkeluaq sebab rasa kaku seketika..

"ayg npk gelap kan.."
"hurm.."
"macam tu la abg rasa bila ayg xdak dlm hdup abg.."
"takmau cakap macam tu.. nanti gheyau.."

pastu aku rasa Mr Cimot bwk keta pusing-pusing.. syiu syiu.. kona-kona... pastu gedebuk gedebuk.. adoi.. banyak betoi bonggol kat sini..

"kita sampai dah.."

aku dengaq bunyi suara ramai2 orang.. ishhh kedai makan ka apa ni? 

"abg.. nak bukak kain ni.. malu, stg semua org tengok.."
"ok ok..meh abg bukak, pusing2 takdak sapa nampak lagi.."

then.. taraaa.. tengok2 keliling.. fuhh.. lega.. kat umah kak ipaq aku.. bukan kedai makan.. pusing belakang, skodeng betoi2.. maklumla xpakai spek mata..satgi xnmpk la eyeliner ceq.. miahahaha..err.. nampak mak.. alang.. angah.. eh abah ada? eh.. kak2 ipaq..somi kak ipaq..mak mentua.. eh anak menakan pon ada kat luaq.. errrr...semua ada... masa tu, rasa serupa tak pijak bumi, gheyau dulu kat luaq umah...

"ini ja abg mampu buat untuk ayg.."

apa lagi mau...kelu tak terkata.. semua insan yang penting bagi aku, ada di sekeliling aku.. atas usaha seorang suami.. himpunkan semua untuk bagi aku rasa sempurna.. tak mau bagi aku rasa kekurangan pd hari lahir aku..betapa aku hargai, aku xdapat nk ucapkan.. betapa aku gembira.. pon aku xdapat nak gambarkan.. Cuma Allah yang lebih mengerti apa yang ada dalam hati ni..

dapat kek cantik & sedap.. dapat beriani sedap.. dapat doa selamat.. dapat kasih sayang banyak2.. dapat lagu epy birthday sedap.. ermm..paling penting dapat satu memori yang terindah.. lebih dari cukup sayang..terima kasih untuk segalanya suamiku.. tQ for sisters in law..mother in law yang penat2 masak sedap2.. tQ utk mak abah.. adek2.. we are ONE.. Alhamdulillah.. In Sha Allah... moga ukhuwah yang terjalin kekal sampai akhirnya,..


"tau kenapa abg tanya pasal teraweh n raya semua?"
"tak tau.."
"sebab dalam Islam bila lpas maghrib dh masuk hari baru..means hari ni dh masuk hari lahir ayg.."
terdiam lagi,...i love you...

my special birthday cake.. 

Mr Cimot parking jauh-jauh masa nak tempah takut menghilangkan surprise katanya..
alasan.. nak beli ubat.. "aik, habih dah ka ubat? bukan baru beli kah?" soalan takdak jawapan... errr.... ok...... 


Saturday 20.12.14 - terlalu istimewa..

"Happy birthday sayang"

#Terima kasih Syg for this wonderful moment..my precious, my beloved, my heart.. my everything..love you 4ever.. aaminn..
#Syukur Ya Allah untuk rasa bahagia yang Kau izinkan ini.. Berkatilah kami hingga ke akhirnya.. aaminn..
#Thanks my dear family for this happiness moment..
#Thanks Bella for the yummy cake.. :) thanks for never forget.. syg Bella,.. :)
#Thanks for reading this long long story.. 

Lega rasa hati.. fuhhh.. ;)










Comments

Popular posts from this blog

0

aku kah yang buta menilai salah sendiri.. atau kerana diri ini insan terpilih yang Dia rindu untuk diuji agar aku tak lupa mencari redhaNYA.. nak menangis pun aku tak mampu walau hati rasa bagai nak pecah.. sayang ibu bapa.. sayang suami..sayang anak-anak.. sayang keluarga aku seluruhnya.. dan aku berkorban juga untuk kebaikan yang lainnya..

s.t.o.r.y ^^

Assalamualaikum........... !   punya lama tak mai jenguk tetiba terasa nak merepek kat sini.. bz dengan keja..ehemm.. bajet macam tak dak masa sangatla kan.. haha   First of all, aku nak mintak maap kat membe2 yang dok terasa kehilangan diri ini.. aku tak pi mana pon, tapi nak habaq aku takda contact no hampa.. ( grrrr... alasan3!) hua3 betoi baq hang.. enset aku terjun dalam swimming pool belakang umah aku (cintailah sungai kita) dan beliau tak dapat diselamatkan lagi.. so secara otomatiknya semua nombor tepon hilang, dan aku pulak xdak bekap apa2.. sobs.. ampa jangan terasa or maah aku nah3.. seriously, im sorry..   kerja.. so far ok ! Alhamdulillah.. :) sungguh depa kata belajaq dengan keja lain.. tapi tula realiti kehidupan kan? mau tak mau still kena p jugak.. still kena tempuhi jugak..   life.. humm.. no komen tapi aku tau aku sedang diujiNYA.. its my choice to take it, or leave it.. Ya Allah.. kuatkan iman

me n emotion

Assalamualaikum... susah nak menerima..  tapi itu ikut hati sendiri..kan? kena bersedia bila kita dah pilih untuk melangkah ke satu jalan tu.. hati.. bertabahla.. mungkin this is for the short time only.. emosi moms to be ni memang tak tentu kannn..  blurppp... aku xmau ikut rasa hati.. hope takda la yg nak menguji lagi.. sabaq tak berapa nak ada.. haihhh.. susah nak control emosi diri sendiri.. asyik nak bebai ja.. hadoiii... takpa2.. depa kata kalau kita sabaq dengan dugaan, nanti Allah bagi kita lebih lagi.. (ayat nak motivate diri sendiri) bisikan hati yang jahat ni tak habih2..